Rehberlik Kuralları
Bir çocuktaki davranış ya da tutum problemleri ancak okulda öğretmenleri ve evde anne-babanın tam işbirliği ile ortadan kaldırılabilir. Bu gibi durumlarda öğretmenlerimiz ödül ya da cezaya başvurmadan sorunları çözme yoluna giderler. Herhangi bir çocuğa karşı yaptığı hiçbir davranıştan ötürü getirdiği yiyeceği ortadan kaldırmak, el koymak, yaptığı aktiviteyi kaldırtmak v.b. cezai yaptırımlar uygulanmaz. Öğretmenlerimiz günün her saati davranışlarıyla çocuklarımıza model olurlar ve kendi problem çözme becerilerini kullanabilmeleri ve kendi sorunlarını kendileri çözebilmeleri için “Kaleminle bana vurmandan hiç hoşlanmıyorum. Lütfen dur” gibi duygu içermeyen cümlelerle çocuklarımıza yardımcı olurlar.
Disiplin Kuralları
Disiplin yaklaşımımız çocuklarımızın yapılandırılmış bir çevrede birbirleri ile etkileşim yoluyla öz-disiplinlerini geliştirmelerini teşvik etmeyi amaçlar. Eğer bir çocuk diğer arkadaşlarından birine zarar verir, onların kendi ihtiyaçlarını karşılamasına engel olur ve / veya sınıfın genel yapısını bozan davranışlar sergilerse, sınıf öğretmeni aşağıdaki prosedürleri uygular:
Ne olursa olsun, hiçbir koşulda okuldaki hiçbir bir personel çocuklarımıza karşı fiziksel ceza uygulayamaz.
Disiplin yaklaşımımız ‘cezalandırılmak’ değil; nazik ve istikrarlı bir şekilde kişisel ve toplumsal sosyal sınırları öğrenmesi ve davranışlarından dolayı ortaya çıkacak doğal sonuçlar hakkında tutarlı davranışlarla bir farkındalık geliştirmesini sağlamaktır.
Öğretmenlerimiz, her çocuğun birbirinden farklı olduğunu bilir ve grup içindeki yapıyla çelişmeyecek şekilde her birine kendi yapısı ve kişiliğine uygun olarak davranır. Çünkü okulumuz hayatı olumlu bir şekilde deneyimleyen ve dünyaya katkıda bulunan çocuklar yetiştirerek onları hayata hazırlamayı amaçlamaktadır. Bu farkındalık süreci okul eğitimi ile başlar ve Montessori eğitiminin çok önemli bir parçasıdır.
“Özgürlük olmadan disiplin olmaz ve disiplin olmadan da gerçek özgürlük olmaz”
Maria Montessori